Jaguar работи по малък модел с предно предаване

Main November 8, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 8005 views | no comments

Инженерите на Jaguar работят по нов малък седан с предно предаване. Той ще се появи едновременно на пазарите в Индия, Китай, Щатите и Европа. Колата ще се произвежда от 2015 във Великобритания и Индия.
Според индийски източници новият модел ще бъде 4,5-метров и ще се задвижва от нови 1,8 и 2,0-литрови бензинови и дизелови турбо двигатели, както и от бъдещия трицилиндров 1,5-литров мотор на компанията Jaguar Land Rover. Сред опциите на бъдещия малък Jag ще видим автоматични скоростни кутии с осем и девет скорости.
Интериорът на малкия Jaguar ще бъде по-модерен от всичко, което сме виждали в XF и XJ досега. Ударението ще бъде поставено върху големите дисплеи и възможностите за връзка с интернет. Въпреки малкия си размер новият X-type (името не е потвърдено) няма да бъде бюджетен модел. Очаква се цената му да започва от около 50 000 лева.
Шефът на Jaguar Ейдриън Холмарк и бившият шеф на Tata (собственик на Jaguar Land Rover) Карл-Петер Форстер отдавна говорят за наследник на X-type. Той обаче няма да бъде директно насочен срещу BMW 3-series и Mercedes C-class, а модерна интерпретация на луксозна кола, която е едновременно компактна и еко-ориентирана. Най-близките й конкуренти са концептуалните Audi A3 и Mercedes CLC.
Идеята на Jaguar да направи втори опит с модел с предно предаване е отчасти подтикната и от бъдещите изисквания за разход на гориво и вредни емисии, които влизат в сила в САЩ от 2016. За да се справи с тях Jaguar трябва да продава значително количество автомобили с разход под 5 л/100 км. Според някои от слуховете този малък, но луксозен автомобилен клас ще бъде насочен главно към дамите. Във всеки случай колата ще се предлага с различни типове на каросерията – основната ще бъде седан, а освен нея хечбек, комби и кабриолет. Холмарк казва: „Трябва да бъдем внимателни, да не бъдем британци твърде много. И да не смятаме, че щом не сме успели първия път, няма да успеем и втория.”
Все още няма яснота по отношение на дизайна. Вероятно той няма да следва авангардните линии на XJ, а ще се придържа към по-добра аеродинамична ефективност. Малкият Jag може да бъде изграден върху платформата на Range Rover Evoque, но алуминиевата конструкция вероятно ще се окаже твърде скъпа за този клас. По този повод миналата година Марк Уайт, технически специалист на Jaguar, каза, че най-подходяща за малък автомобил ще бъде структура, която използва алуминий и стомана. Моделът може да използва стоманен корпус с алуминиеви под, покрив и врати.
Новият модел трябва да бъде най-ефективният Jaguar. Главният двигателен инженер на Jaguar Рон Лий разкрива, че до 2020 целта пред компанията е да създаде кола с размера на XF, която да не изхвърля повече от 100 г/км въглероден двуокис.

 
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...